مفاهیم کنترل ، مدیریت پرو‍ژه و راهکار مدیریت پرو‍ژه سازمانی (EPM)
 
آخرین مطالب
 
صفحات

مهمترین عامل کلیدی موفقیت سازمان‌های پروژه محور، مدیریت صحیح پروژه‌ها و طرح‌ها است و طراحی و استقرار دفاتر مدیریت پروژه (Project Management Office) عمده‌ترین مکانیزمی است که در این خصوص مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقش‌های دفاتر مدیریت پروژه متنوع و گوناگونند، اما در نهایت مأموریت آن‌ها ایجاد ساز و کار لازم به منظور مدیریت یکپارچه طرح‌ها و پروژه‌های سازمان‌ها برای اتمام به موقع، باکیفیت و در چارچوب هزینه‌های پیش‌بینی شده است.

درباره دفتر مدیریت پروژه تعاریف متعددی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

۱- واحد سازمانی برای متمرکز و هماهنگ نمودن مدیریت کلیه پروژه‌های سازمانی تحت قلمرو خود.  (PMBOK Guide 3rd Edition 2004)

2- دفتر مدیریت پروژه ابزاری است برای تسهیل مدیریت پروژه‌ها،ارتقاء مدیریت پروژه در سطح سازمان ، مدیریت سبد پروژه‌ها و برقراری ارتباط میان استراتژی سازمان با پروژه‌ها.   (Crawford 2002)

3- دفتر مدیریت پروژه نهادی است متشکل از گروهی از افراد درون سازمانی که قدرت تصمیم‌گیری راجع به کلیه امور پروژه‌ها را دارند.  (Cleland & Kerzner,1995)

جایگاه قرارگیری دفتر مدیریت پروژه در سازمان پروژه محور

 کلمات کلیدی : مدیریت پروژه ، دفتر مدیریت پروژه ،‌ چارچوب دانش مدیریت پروژه ،‌ PMBOK




:: برچسب‌ها: دفتر مدیریت پروژه, pmbok, مدیریت پروژه
ن : پرتو کشکولی
ت : یکشنبه ۱۳٩۱/٦/٢٦
نظرات ()