مفاهیم کنترل ، مدیریت پرو‍ژه و راهکار مدیریت پرو‍ژه سازمانی (EPM)
 
آخرین مطالب
 
صفحات
eنمایش Folder در لیست‌ شرپوینت 2007

کتابخانه اسناد ( Document Library) در شرپوینت به عنوان محلی برای نگهداری و ثبت مستندات پروژه یا سازمان می‌باشد. یکی از امکانات موجود در کتابخانه‌های اسناد امکان ایجاد پوشه‌ ( Folder) جهت نظم ‌بخشیدن به مستندات می‌باشد و به راحتی می‌توان مستندات را در آن ذخیره کرد.

به دلیل حجم بالای برخی از مستندات و عدم امکان بارگذاری مستقیم آنها در شرپوینت از لیست‌ (List) به عنوان محل ذخیره‌سازی رکورد سند مورد نظر استفاده می شود. در این روش اسناد در محلی در شبکه ذخیره شده و لینک آنها در شرپوینت به همراه اطلاعات تکمیلی ثبت می‌شود.

یکی از نیازهای اصلی کاربران استفاده از پوشه‌ها در لیست‌ها همانند آنچه در کتابخانه اسناد استفاده می‌شود می باشد اما به صورت پیش‌فرض چنین امکانی در لیست وجود ندارد ولی می‌توان در تنظیمات پیشرفته لیست این امکان را در اختیار کاربران قرار داد.

برای آشنایی با نحوه انجام این کار مراحل ذیل را انجام دهید:

نکته : برای فعال‌سازی ایجاد پوشه در لیست باید دسترسی مدیر سایت یا فردی که قادر به انجام تنظیمات لازم در لیست است داشته باشید.

1. از منوی Settings بر روی List Settings کلیک کنید.